Am Cumparat Menu

Cele mai bune anvelope de iarna

Oricum am vorbi despre toamna, ar trebui sa-i numaram si bobocii. Daca nu de dragul expresiei, macar din snobism! Cei comozi ar fi in stare sa caute o masina de numarat roadele toamnei. Prilej pentru ei si pentru noi sa ne intrebam daca nu cumva pana si masina de numarat bobocii si roadele toamnei are nevoie de cele mai bune anvelope de iarna.

Cele mai bune anvelope de iarna asigura tractiune deplina pe zapada, siguranta la franare, fiind foarte rezistente chiar si la o capacitate mare de incarcare.

Am nevoie cu adevarat si neaparat de anvelope de iarna? Este genul de intrebare retorica ce se naste, aproape de capul ei, fara moasa, fara aportul ginecologului. Cea mai buna anvelopa de iarna nu e doar o expresie pompoasa sau un cliseu dotat cu superlativ. In anotimpul rece, cand se deschide sezonul ingrijorarii, colectia toamna-iarna, temperaturile au “straniul” obicei de a cobori sub 7 grade Celsius. Este momentul prielnic caderii precipitatiilor sub forma de lapovita nobila si ninsoare cu…dinti! Este acel moment in care masina noastra are nevoie de anvelope de iarna. Dincolo de rigorile legale si de amenintarea procesului verbal al politistului de la Rutiera, trebuie sa tinem seama de siguranta noastra. Practic, este motivul esential pentru care avem nevoie de anvelope de iarna, asa cum, pentru a schia, avem nevoie de schiuri.

Cand masina este dotata cu cele mai bune cauciucuri de iarna, putem frana in siguranta. Mult mai in siguranta fata de situatia in care autovehiculul este descoperit din acest punct de vedere. La fel este si in cazul curbelor: le putem aborda cu un soi de asumata aroganta si un vadit surplus de incredere, asa cum, avand anvelope de iarna, putem accelera cu mai putine emotii.

In folclorul urban, rural si ancestral, exista nenumarate indoieli legate de masina si nevoia ei de anvelope speciale de iarna. De pilda, unii oameni nu sunt convinsi ca, desi nu ninge, frigul ar trebui sa fie un factor suficient pentru a ne aminti ca anvelopele de iarna au o noima bine definita. Anvelopele de iarna se comporta mult mai bine decat surorile lor all-season, daca temperaturile sunt mici, in pofida absentei zapezii. Si asta pentru ca anvelopele de iarna au o compozitie speciala, care le confera o flexibilitate buna si la temperaturi scazute si foarte scazute. Iar flexibilitatea inseamna aderenta buna, chiar si in conditii aspre de ger.

Fie ca sunt anvelope de iarna ieftine sau cele mai bune marci de anvelope de iarna, intre acestea si anvelopele de vara sau all-season exista doua diferente majore:

* Compozitia suprafetei de rulare – in general, cele mai multe dintre anvelopele de iarna au o suprafata de rulare mai moale, compozitia beneficiind de un procent mai mare de silica si cauciuc natural. Gratie compozitiei mai moi, anvelopele de iarna isi fac treaba si isi indeplinesc misiunea si la temperaturi scazute. Asta inseamna aderenta si stabilitate bune pe timpul iernii.

* Numarul si tipul de caneluri de pe suprafata de rulare – aceasta este cea de-a doua caracteristica ce face diferenta evidenta dintre anvelopele de iarna si cele all-season.

Nazuinta fiecarui conducator auto, care nu-i ruda de gradul intai cu Elon Musk, este sa gaseasca cele mai bune cauciucuri de iarna ieftine! Dar mai intai, trebuie sa aflam care sunt cele mai bune anvelope de iarna. Cum le alegem? In functie de niscaiva factori hotaratori si importanti: tipul vehiculului, terenul pe care obisnuim sa circulam, preferintele celui care conduce masina, performantele anvelopelor, marca anvelopelor si notorietatea marcii dovedite si, inevitabil, bugetul.

Pe buzele curioase ale soferilor staruie intrebarea: de ce nu mi-as echipa masina cu anvelope all-season? Raspunsul este simplu: ne place sau nu cutuma sau adevarul, anvelopele all-season reprezinta o solutie de compromis. Un fel de cal, care seamana cu un magar alergand cu viteza turbata a unui melc nauc si dezorientat! Pe scurt, oricata mitologie s-ar fi tesut in jurul lor, anvelopele all-season nu esceleaza in nimic. Un alt compromis pe care-l fac anumiti soferi ceva mai comozi si imprudenti este ca nu-si echipeaza autovehiculul cu 4 anvelope. Si asta doar pentru ca un alt mit urban zice ca “sunt deajuns doua anvelope de iarna montate pe rotile tractoare”. Struto-camila alcatuita din anvelope de iarna + anvelope de vara este paguboasa, nerecomandata si imprevizibila. Una dintre concluzii este ca masina trebuie echipata, neindoielnic, cu 4 anvelope de iarna de acelasi fel, chiar daca masina este dotata cu ABS sau are tractiune integrala.

Cea mai buna anvelopa de iarna? Am inteles “aluzia”, fapt pentru care ca propunem o lista generoasa, din care ar trebui sa va dumiriti in legatura cu cele mai bune anvelope de iarna.

Cele mai bune anvelope de iarna

Exista anvelope de iarna ieftine si exista cele mai bune anvelope de iarna ieftine. Nu-i nicio subtilitate sa te gandesti la anvelopele care impaca, in egala masura, capra, varza, caii putere, siguranta si exigentele unui sofer. BFGoodrich G-FORCE WINTER2 este o anvelopa care i se potriveste, de minune, unui autoturism. Indicele de viteza T este cel care ne spune ca poate rula cu 190 km/h, in conditii de siguranta. Desigur ca, vorbind totusi, despre iarna, n-ar trebui sa ne intrecem nici macar cu gluma, daca ne gandim serios si cu adevarat la siguranta si integritatea noastre. Indicele de sarcina al anvelopei BFGoodrich G-FORCE WINTER2 este 92 – asta arata ca poate rula cu o capacitate de incarcare maxima de 630 de kg pe fiecare roata, in conditii de siguranta, fireste. Indicele de aderenta este B – ca sa ne edificam in privinta acestei caracteristici, ar trebui sa tinem cont de faptul ca intre o anvelopa din clasa de franare B si una din clasa F este o diferenta de 15 metri. Marcajul XL al acestor anvelope semnifica faptul ca sunt ranforsate cu cauciuc suplimentar in peretii laterali. Adica pot suporta sarcini mai mari fata de anvelopele obisnuite de aceeasi diemnsiune.

Avantaje

  • Indice de aderenta B – franare in siguranta pe o distanta de bun simt
  • Indice de consum C
  • Indice de sarcina 92 – anvelopa ruleaza cu o capacitate de incarcare maxima de 630 kg, pe fiecare roata, in conditii de siguranta confortabila
  • Confectionata dintr-un cauciuc suficient de moale cat sa se muleze pe exigentele noastre
  • Silentioase
  • Pret bun

Dezavantaje

  • Nu incurajeaza cursele de Formula 1, dar n-ar trebui sa suferim din pricina asta

La capitolul anvelope de iarna ieftine, modelul Tigar Winter este greu de batut. Tigar sunt anvelope produse sub licenta Michelin, inca din anul 2003. Raportul calitate/pret este unul pe care nu-l putem ignora, nici daca am fi inventatorii pneurilor. Si ca sa ne creasca optimismul si siguranta faptului ca alegerea este una buna, cel putin sub aspectul raportului laudat in fraza anterioara, facem precizarea ca indicele de viteza al anvelopei de iarna Tigar este H. In traducere simpla: anvelopa poate rula pe autoturisme cu o viteza maxima de 210 km/h in conditii de siguranta laudabila. Indicele de zgomot se incadreaza in clasa 2 – un nivel moderat, in timp ce indicele de aderenta al anvelopei este C.

Avantaje

  • Raport calitate/pret ce nu poate trece neobservat, nici chiar atunci cand orgoliul si mandria exigentului sunt la cote hymalaiene
  • Incarcare maxima de 615 kg pe fiecare roata
  • Viteza de rulare a masinii dotate cu aceste anvelope este rezonabil de buna, in conditii de siguranta corespunzatoare
  • Distanta de franare acceptabila spre buna

Dezavantaje

  • Caracteristicile generale, comparabile cu ale anvelopelor de top, ar putea parea firave

Anvelope de iarna Hankook?! Da, si n-o spunem cu jumatate de gura sau de masura. In pofida faptului ca aceasta marca trece drept una de clasare medie in topurile de specialitate, Hankook Winter iCept RS2 le-a pus cu botul pe labe si le-a dat tema de casa chiar si unor anvelope consacrate. Intr-un clasament in functie de franare umeda, aceasta anvelopa este situata pe locul 2. Iar in comparatie cu anvelopele premium, carora le-a dat ceata si clasa, pretul anvelopei Hankook Winter iCept RS2 W452 este mic si simpatic. Suficient de mic cat sa vorbim despre ea ca despre o anvelopa best-buy.

Printre cele mai bune anvelope de iarna cu cea mai buna tractiune pe zapada se situeaza Hankook iCept RS2, liderul. Franeaza foarte bine pe omatul depus. Din perspectiva economiei de combustibil, se inscriu in clasa E.

Hankook iCept RS2 n-ar trebui sa lipseasca din niciun top de anvelope de iarna, mai ales ca ofera unele dintre cele mai bune performante pe vreme uscata.

Avantaje

  • Tractiune impresionanta pe zapada
  • Franare rezonabil de buna pe omat
  • Performante bune pe vreme uscata
  • Raport calitate/pret bun

Dezavantaje

  • Impact nefast asupra economiei de combustibil

Care sunt cele mai bune anvelope de iarna?! E minunat ca ne punem astfel de intrebari. Mai grav ar fi sa avem raspunsuri neverificate, nefondate si prefabricate si fara acoperire. Debica Frigo HP 2 sunt anvelope de iarna pentru SUV-uri si masini 4×4. Permit o viteza maxima de 210 km/h, avand indicele de viteza H. Sunt anvelope cu un comportament bun si onorabil in conditii de carosabil acoperit de zapada sau gheata. Si nici pe teren noroios nu se fac de rusine. Ba chiar se comporta bine. Modelul HP2 de la Debica se bucura de clasa B de franare. Franeaza cu 15 metri mai rapid decat reuseste o anvelopa cu clasa F de aderenta, in conditii de carosabil ud, la o viteza de 80 km/h. Sunt anvelope de iarna prietenoase cu consumul de combustibil.

Avantaje

  • Indice de aderenta B
  • Indice de consum B – are grija inclusiv de siguranta contului sau a buzunarului tau
  • Poate rula cu o capacitate de incarcare maxima de 750 kg pe fiecare roata
  • Exploatare indelungata – altfel spus, nu se tocesc dupa 3 curse Bucuresti-Tmisoara
  • Anvelopa este proiectata pentru noroi si zapada, oferind o tractiune foarte buna pe carosabil cu zapada sau gheata

Dezavantaje

  • Ar trebui sa ai deja un SUV, cand le cumperi

Vine iarna, bine-mi pare / In garaj eu am…o masina off-road! – alta rima n-am gasit, insa am gasit de cuviinta sa continuam al nostru top anvelope de iarna, cu Sailun IceBlazer Alpine Evo – o anvelopa foarte potrivita pentru autoturisme si vehicule off-road. Aceste anvelope de iarna, Sailun IceBlazer Alpine Evo, reprezinta o combinatie armonioasa de calitate, pret bun si capacitate mare de incarcare. Anvelopa are o aderenta minunata la drumul acoperit de zapada! Este un pneu foarte rezistent la uzura. Fiind model XL, are un design consolidat. Altfel spus, structura sa de baza este robusta si are un singur strat de tesatura din cordon cauciucat. Ofera stabilitate si control, gratie schemei sale de rulare asimetrica, indiferent de drum. Modul de dispunere a canelurii si designul reduce riscul acvaplanarii si imbunatatesc considerabil franarea pe drum umed.

Avantaje

  • Raport pret/calitate…de vis
  • Anvelopa XL – capacitate mare de incarcare ce o recomanda pentru vehicule off-road si chiar microbuze
  • Structura de baza robusta, confectionata cu un singur strat de tesatura din cordon cauciucat
  • Rezistenta mare la uzura, chiar si la temperaturi arctice

Dezavantaje

  • Tara de fabricatie le-ar putea provoca reticenta soferilor cu prejudecati accentuate

Ne aflam intr-unul din acele momente in care vorbim despre cea mai buna anvelopa de iarna, fara teama de a aluneca in ridicol sau de a derapa in derizoriu. Intra Michelin in topul ce completeaza cele mai bune marci de anvelope de iarna? Fara doar si poate. Michelin Pilot Alpin 5 reprezinta unul dintre varfurile performantelor de franare pe toate tipurile de carosabil, in conditii hibernale. Canelura centrala cu care este inzestrata anvelopa ofera rezistenta mare la acvaplanare.

Michelin PILOT ALPIN 5 are un profil simetric ce garanteaza performante uluitoare pe drumurile specifice anotimpului rece (uscat, umed sau drum cu zapada). Polimerul din compozitia benzii de rulare ii confera anvelopei o aderenta buna, ruda cu perfectiunea, in pofida sentimentului ca tocmai am cam exagerat! Aceeasi compozitie inlesneste economia de combustibil, prin reducerea rezistentei la franare.

Avantaje

  • Aderenta impresionanta
  • Reduce consumul de combustibil – “vinovata” de acest merit este aceeasi compozitie a benzii de rulare
  • Performante uluitoare la franare
  • Rezistenta la acvaplanare
  • Ofera siguranta si control, indiferent de drum

Dezavantaje

  • Pretul ridicat

Concluzie

Mai multe adevaruri inseamna niciun adevar. E adevarat ca ganditorul care a rostit aceasta fraza nu avea masina, dar asta nu ne impiedica sa repetam o recomandare esentiala: nu schimba doar una sau doua anvelope! Monteaza-ti anvelopele de iarna in set de 4! Pentru siguranta, aderenta si optimizarea tractiunii.

Deasemenea, pentru a nu ingrosa randurile ignorantilor luati prin surprindere de venirea iernii, fara a tine cont neaparat de o data exacta de schimbare pentru anvelope de iarna, am face bine sa le montam inca de la primele semne ale venirii anotimpului rece. Cele mai bune anvelope de iarna inseamna mai mult decat un superlativ care suna bine. Sunt anvelopele care, odata montate, ne aduc un vadit sentiment de siguranta, mai cu seama cand, in jurul nostru, oamenii se trezesc recitand, cu buna stiinta lirica “Iarna pe ulita”.

Drum bun!

Intrebari Frecvente

I: Care sunt pericolele folosirii anvelopelor de iarna pe timpul verii?

Sa folosesti anvelopele de iarna in anotimpurile cu temperaturi mari – primavara si vara – inseamna riscuri si pericole. Cel mai mare risc este distanta de franare, vadit mai mare. Un alt risc este dat de rapsunsul mai putin precis la miscarea volanului. Pentru ca sunt moi, anvelopele de iarna folosite vara se uzeaza mai repede.

I: Ce profil trebuie sa aiba anvelopele de iarna?

Cea mai buna anvelopa de iarna are profilul unui inger pazitor, in ciuda faptului ca nimeni nu a vazut un inger. Dar putem presupune, multumita intuitiei, optimismului si informarii. Dincolo de metafore, trebuie sa stim ca un profil decent are 9-10 mm ai stratului denumit popular “carne”, in timp ce o anvelopa second-hand trebuie sa aiba un profil de 7-8 mm.

I: Cand trebuie schimbate anvelopele de vara cu cele de iarna?

Tehnic vorbind, pentru siguranta si control, schimbarea anvelopelor de vara cu cele de iarna trebuie facuta cand temperaturile scad sub 7 grade, moment care coincide cu scaderea aderentei.

Tot in aceeasi perioada trebuie sa luam in considerare si vechimea anvelopelor de iarna de care dispunem. In cazul in care prezinta aspect degradant, este musai sa luam masuri in vederea schimbarii lor, cu unele noi, mult mai performante.

Author

Dinoiu Ovidiu - Redactor

Dinoiu Ovidiu Absolvent al Facultatii de Economie, specializat in tehnici de marketing si management, cu studii amanuntite in dezvoltarea personala, elaboreaza informatiile produselor si le pune la dispozitia dumneavoastra, inlesnind procesul de intelegere a beneficiilor achizitiilor de orice gen.

Concluzie

Mai multe adevaruri inseamna niciun adevar. E adevarat ca ganditorul care a rostit aceasta fraza nu avea masina, dar asta nu ne impiedica sa repetam o recomandare esentiala: nu schimba doar una sau doua anvelope! Monteaza-ti anvelopele de iarna in set de 4! Pentru siguranta, aderenta si optimizarea tractiunii.

Deasemenea, pentru a nu ingrosa randurile ignorantilor luati prin surprindere de venirea iernii, fara a tine cont neaparat de o data exacta de schimbare pentru anvelope de iarna, am face bine sa le montam inca de la primele semne ale venirii anotimpului rece. Cele mai bune anvelope de iarna inseamna mai mult decat un superlativ care suna bine. Sunt anvelopele care, odata montate, ne aduc un vadit sentiment de siguranta, mai cu seama cand, in jurul nostru, oamenii se trezesc recitand, cu buna stiinta lirica “Iarna pe ulita”.

Drum bun!